Sağlık Turizmi
Komplikasyon Sigortası
İLETİŞİM İZİNLERİ HAKKINDA ONAY
1. Kişisel VerilerinKorunması Kanunu Hakkında Genel Bilgilendirme
6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (bundan sonra “KVKK” olarak anılacaktır) 07 Nisan 2016 tarihli 29677 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanmıştır.
2. Veri Sorumlusu Sıfatıyla Bilgilendirme
Şirketimiz veri sorumlusu olarak Demir Sağlık ve Hayat Sigorta Anonim Şirketi unvanı ile kişisel verilerinizi ve özel nitelikli kişisel verilerinizi, KVKK kapsamında mevzuatın gerektirdiği ölçüde ve aşağıda açıkladığımız çerçevede işleyebilecek, kaydedebilecek, saklayabilecek, sınıflandırabilecek, güncelleyebilecek ve işleneceği amaç için geçerli olan durumlarda 3. kişilere açıklayabilecek / aktarabilecektir.
Şirketimiz 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu ve 5684 sayılı Sigortacılık Kanunu başta olmak üzere tüm ulusal ve uluslararası mevzuat kapsamında sağlık sigortacılığı ve hayat sigortacılığı ürün ve hizmetlerini sunabilmek, sigortacılık faaliyeti kapsamında yükümlülüklerini yerine getirebilmek ve gerekli işlemlerin tesis edilmesi, yürütülmesi ve geliştirilmesini sağlamak, kurulacak ve kurulmuş olan sigorta sözleşmelerinin gereğinin yerine getirilmesi; gerçekleştirilecek her türlü iş ve işlemin sahibini ve ilgisini belirlemek üzere bilgilerini tespit etmek için kimlik, iletişim, adres ve sağlık verileri dahil tüm gerekli bilgileri kaydetmek, fiziki veya elektronik ortamda gerçekleştirilebilecek iş ve işlemlere dayanak olacak tüm kayıt ve belgeleri tanzim etmek, ulusal ve uluslararası mevzuat uyarınca adli ve idari tüm yetkili mercilerce (Hazine ve Maliye Bakanlığı, Mali Suçları Araştırma Kurulu (“MASAK”), Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi (“SBGM”), Adli Merciler gibi) öngörülen bilgi saklama, raporlama ve bilgilendirme yükümlülüklerini yerine getirmek ve meşru menfaatleri kapsamında güvenliği sağlamak amaçlarıyla kişisel verileriniz ve özel nitelikli kişisel verileriniz işlenmektedir. Şirketimizce sigorta poliçesi tanzimi öncesinde ve sözleşmenin kurulması sonrasında yükümlülüklerini yerine getirmek ve tazminat ödemeleri kapsamında, gerek risk ölçümü yapabilmek, gerekse tazminat taleplerini değerlendirebilmek için sigorta sözleşmesi tarafının/sigortalının/sigorta sözleşmesi kapsamında hak sahibinin kişisel verileri, sağlığıyla ilgili özel nitelikli kişisel verilerinin işlenmesi gereklidir. Şirketimiz, kendisinin, sigorta ettirenin, sigortalı ile sigorta sözleşmesi kapsamında hak sahiplerinin haklarını kullanabilmelerini ve meşru menfaatlerini korumalarını teminen sigorta ettire- nin/sigortalının/hak sahiplerinin sağlığıyla ilgili kişisel verilerini elde etmek, değerlendirmek, acente- leri, brokerleri başta olmak üzere aracıları ile reasürörleri, iş ortakları, asistans firmaları, anlaşmalı kurumları ve başta destek hizmeti olmak üzere hizmet aldığı 3. şahıslarla paylaşmak ve mevzuatın izin verdiği süre boyunca kişisel verileri saklamak zorundadır.
Sağlık bilgileri, KVKK’nın amir hükümleri ile Şirketimizin Veri Koruma Politikasına uygun olarak sigortacılık faaliyetlerimizi yerine getirmek üzere kısmen, otomatik veya otomatik olmayan yollarla fiziki veya elektronik ortamlarda işlenmektedir. Şirketimizce kişisel verileriniz ve\veya özel nitelikli kişisel verilerinize ilişkin açık rızalarınız; işbu sözleşme ile tarafımızca veya Genel Müdürlük/Bölge Müdürlüğü çalışanları tarafından, acentelerimiz, brokerlerimiz, internet sitemiz, internet uygulamalarımız ve çağrı merkezimiz tarafından sizlerin tercihlerine göre sözlü, yazılı veya elektronik ortamda toplanacaktır.
6563 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ile bu düzenlemelere dayanak yapılarak hazırlanan 26.08.2015 tarihli 29457 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Elektronik Ticarette Hizmet Sağlayıcı ve Aracı Hizmet Sağlayıcılar Hakkında Yönetmelik, 27.11.2014 tarihli ve 29188 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği ve diğer ilgili mevzuat kapsamında işlem sahibinin bilgilerini tespit için kimlik, iletişim, adres ve diğer gerekli bilgiler kaydedilmek suretiyle işlenmektedir.
Şirketimize ilettiğiniz kişisel verileriniz ve özel nitelikli kişisel verileriniz ihtiyaçlarınız ve talepleriniz doğrultusunda size uygun ürün, teklif, avantaj veya kampanyalardan yararlanabilmeniz, satış da dahil olmak üzere, bilgilendirme yapılması ve tarafınızla her türlü iletişimin sağlanması amacıyla işlenmekte ve bu doğrultuda kişisel bilgilerinizin, Şirket ve Şirket adına hizmet verenler, acenteleri ve brokerları tarafından, doğrudan ya da SMS, resim, animasyon, kısa mesaj, multimedya nesneleri içeren MMS, telefon, faks, otomatik arama makineleri, elektronik posta ve benzeri iletişim kanallarından iletilecek veri, ses ve görüntü içerikli bilgilendirme, tanıtım ve pazarlama iletilerinin tarafınıza gönderilmesi kapsamında kişisel verileriniz ve özel nitelikli kişisel verileriniz işlenmektedir.
Bankacılık ve Elektronik Ödeme alanında zorunlu olan ödeme sistemleri, elektronik sözleşme veya kağıt ortamında işleme dayanak olacak tüm kayıt ve belgeleri düzenlemek; mevzuat gereği ve diğer otoritelerce öngörülen bilgi saklama, depolama, raporlama, bilgilendirme yapmak veri sorumlusunun yükümlülüğündedir.
3. Kişisel Verilerinizin Paylaşılma Amaçları Ve Aktarılan Yerler
Şirketimiz ile paylaştığınız kişisel verileriniz ve özel nitelikli kişisel verileriniz,
Sigorta sözleşmesiyle üstlenilen yükümlülükleri yerine getirebilmek için iş ortaklarımızla, reasürörlerimizle, sözleşmeli avukatlarımızla, başta destek hizmeti olmak üzere hizmet alınan firmalarla, acentelerimiz ve brokerlerimizle,
Sağlıkla ilgili özel nitelikli kişisel verileriniz ile kişisel verileriniz, poliçe yapılması aşamasında sigortalı adayının sağlık durumu konusunda uzman görüşü veren, değerlendirme yapan kişi ve kuruluşlarla,
Tazminat başvurularında ise, yurt içinde ya da yurt dışında yapılacak sağlık işlemini inceleyerek onay veren provizyon hizmet kuruluşlarıyla,
Özürlülük ve çalışma gücü kaybı seviyelerini içeren raporları değerlendiren ya da belirleyen kuruluşlarla,
Sağlık konusunda asistans hizmeti veren 3.kişilerle ve diğer anlaşmalı kuruluşlarla,
Resürans Anlaşmaları kapsamında yurtdışında bulunan (Kişisel Veriler Kurulu tarafından akredite edilen ve kişisel verilerin korunması hususunda yeterli korumanın bulunduğu ülkelere) hizmet aracıları ve reasürörler ile,
Vefat ve maluliyet söz konusu ise aktüeryal hesaplama yapmak üzere aktüerlerle,
Kargo şirketleri gibi sunulan hizmetler ile ilgili kişi ve kuruluşlarla, ve diğer sigorta şirketleri ile
Faaliyetlerimizi yürütmek üzere ve/veya Veri İşleyen sıfatı ile hizmet alınan, iş birliği yaptığımız program ortağı kuruluşları, yurtiçi / yurtdışı kuruluşlarla
Ulusal ve uluslararası mevzuat uyarınca adli ve idari tüm yetkili mercilerce (Hazine ve Maliye Bakanlığı, MASAK, SBGM, Adli Merciler gibi) talep edilen hususların yerine getirilmesi ve meşru menfaatleri sağlamak amacıyla ilgili merciler, kurum ve kuruluşlarla paylaşılmaktadır.
4. KVKK Uyarınca Kişisel Veri Sahibinin Hakları
Kişisel Veri Sahibi, Şirketimize başvurarak kendisiyle ilgili;
Kişisel veri ve özel nitelikli kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,
Kişisel verileri ve özel nitelikli kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
Kişisel verilerin ve özel nitelikli kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin ve özel nitelikli kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
Kişisel verilerin ve özel nitelikli kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme,
KVKK’ nın 7. maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerin ve özel nitelikli kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme,
Kişisel verilerin düzeltilmesi, silinmesi, yok edilmesi halinde bu işlemlerin, kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere de bildirilmesini isteme,
İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
Kişisel verilerin ve özel nitelikli kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme haklarına sahiptir.
Kişisel Veri Sahipleri, sorularını, görüşlerini veya taleplerini Bilgilendirme Metni ve Şirketin resmi internet sitesinde belirtilen iletişim kanallarından herhangi biri ile Şirketimize yöneltebilir.
5. Açık Rıza
Güncel ve geçmiş sağlık verilerim başta olmak üzere özel nitelikli kişisel verilerim ile kişisel verilerimin Demir Sağlık ve Hayat Sigorta A.Ş. tarafından işlenmesine, yukarıda açıklanan koşullarda kamu veya özel tüm sağlık hizmeti sunucularından elde edilmesine bu bilgi ve belgelerin Şirketiniz veri kayıt sistemlerine kaydedilmesine ve bu sistemlerde sınıflandırılarak mevzuatın öngördüğü süre boyunca saklanmasına ve depo edilmesine, işbu Bilgilendirme ve Açık Rıza metninde belirtilen kişi, kurum ve kuruluşlara aktarılmasına, mevzuattan kaynaklanan yükümlülüklere istinaden Hazine ve Maliye Bakanlığı , SBGM, MASAK başta olmak üzere her türlü düzenleyici ve denetleyici kamu / özel kurum ve kuruluşları ile yargı mercilerine açıklanmasına ve aktarılmasına
Açıkça rıza veriyorum.
Gizlilik Politikası
İşbu Gizlilik Politikası, Demir Sağlık tarafından sunulan www.demirsaglik.com.tr, www.demirhayat.com.tr ve/veya internet sitesinin uzantısı ya da alt siteleri olan herhangi bir sayfayı ya da mobil siteyi (hepsi birlikte “Dijital Ortamlar” olarak anılacaktır) kapsamakta olup bunların gizliliğine ilişkin usul ve esasları düzenlemektedir. Dijital Ortamlar’a erişerek ve kullanarak işbu Gizlilik Politikası’nı okuduğunuzu, anladığınızı ve kabul ettiğinizi beyan etmiş olmaktasınız. Eğer Gizlilik Politikası’nda yer alan usul ve esasları onaylamıyorsanız, Dijital Ortamlar’ı kullanmamanız gerektiğini hatırlatmak isteriz.
Ziyaret ettiğiniz Dijital Ortamlar, Demir Sağlık tarafından işletilmekte olup verilerinizin gizli ve güvenli bir şekilde saklanması için gerekli ve makul önlemler alınmaktadır. Demir Sağlık tarafından Dijital Ortamlar’ın kullanımı esnasında elde edilen veriler, işbu Gizlilik Politikası’nda belirlenen amaçlar dışında kullanılmamakta, bu verilere sadece yetkili çalışanlar ve gizlilik sözleşmeleri ile verileri gizli tutmayı kabul etmiş olan hizmet sağlayıcıları tarafından erişilebilmektedir. Söz konusu veriler ayrıca Demir Sağlık’a bağlı olarak faaliyet gösteren satış kanalları; acente, broker, direkt satış ofisleri ile her türlü tanıtım, reklam ve iletişim uygulamalarında süresiz olarak paylaşabilecektir. Demir Sağlık, bu bilgileri sadece gerekli yetkiler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde açıklayabilecektir. Demir Sağlık tarafından, birlikte çalışılan hizmet sağlayıcılarının ve satış kanallarının Şirketimizin gizlilik standartlarına ve şartlarına uymaları konusunda gerekli önlemler alınmaktadır.
Dijital Ortamlar üzerinde kamuya açık olmayan alanlar da bulunmaktadır. Söz konusu alanlara özel giriş koduyla girilmektedir. Kamuya açık olmayan Dijital Ortamlar üzerinden ziyaretçilerin ürün/hizmet başvurusu, bilgi güncelleme amacıyla girdikleri bilgiler ve ürünler ile ilgili diğer işlemler, diğer ziyaretçiler tarafından görüntülenemez. Demir Sağlık tarafından tabi olunan mevzuat gereği, yetkili kurumlar ve/veya yasama, yürütme, yargı organ ve mercileri tarafından bilgilerin açıklanmasının istendiği durumda, bu bilgiler yalnızca gerekli yetkiler çerçevesinde ve talep edilen bilgi ile sınırlı olmak üzere açıklanabilecektir.
Giriş yetkisi olmayan kişilerin kamuya açık olmayan Dijital Ortamlar’daki bilgiyi herhangi bir yöntemle kısmen ya da tamamen, olduğu gibi ya da değiştirerek edinmesi, okuması, kopyalaması, çoğaltması, dağıtması, yayımlaması ve programları kullanması yasaktır. Söz konusu alanlara giriş yetkisi olan kişiler, buradaki bilgi ve programlara yalnızca kişisel erişim ve kullanım yetkisi almışlardır.
Kamuya açık olan Dijital Ortamlar, diğer dijital ortamlara da bağlantı vermektedir. İşbu Gizlilik Politikası’nda yer alan taahhütler sadece Demir Sağlık tarafından işletilen Dijital Ortamlar için geçerlidir, diğer dijital ortamları kapsamamaktadır. Diğer dijital ortamlardaki kullanım ile ilgili olarak, ilgili ortama ait gizlilik güvencesi geçerli olacaktır. Dijital Ortamlar’dan reklam, banner, içerik maksatlı veya başka bir maksat ile geçilen diğer dijital ortamların bilgi kullanımından, etik ilkelerinden, gizlilik prensiplerinden, niteliğinden ve servis kalitesinden ve bu ortamlarda oluşabilecek herhangi bir maddi ya da manevi zarardan ve kayıptan Demir Sağlık sorumlu değildir.
Sunulan Dijital Ortamlar’da üçüncü şahısların yasal ya da yasal olmayan davranışlarının herhangi bir kişi veya kuruma verebileceği doğrudan ya da dolaylı zararlardan veya Dijital Ortamlar’ın kullanımı esnasında oluşabilecek herhangi bir hatadan, kesintiden, bilgi naklinde gecikmeden, bilgisayar virüsünden, hat ve elektrik arızası sonucunda ortaya çıkabilecek doğrudan veya dolaylı zararlardan Demir Sağlık sorumlu değildir.
Gizlilik Politikası, Demir Sağlık’ın internet sitesi ile ziyaretçi arasında kurulan hukuki ilişkiyi oluşturur, taraflar veya bu site nedeniyle oluşmuş her türlü ilişkinin tarafları açısından bağlayıcıdır. Aksi yazılı olarak kararlaştırılmadıkça, www.demirsaglik.com.tr ve www.demirhayat.com.tr'ye karşı, bu hükümlere aykırı hiçbir talepte bulunulamaz ve hak ileri sürülemez.
Birleşme, konsolidasyon, maddi varlıkların satışı, tasfiyesi veya devri gibi nedenlerle Demir Sağlık’ın kurumsal yapısında bir değişiklik olması halinde, Demir Sağlık internet sitesi aracılığıyla toplanan bilgileri (ziyaretçilere ilişkin kişisel olarak tanımlanabilir bilgiler dahil olmak ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere) bir veya daha fazla bağlı veya bağlı olmayan üçüncü tarafa devredebilir veya satabilir.
Demir Sağlık, gizlilik ve veri koruma prensiplerini güncel tutmak ve ilgili mevzuata uygun hale getirmek için veya Demir Sağlık tarafından sunulan yeni hizmetler açısından gerekli olduğunda, her zaman işbu Gizlilik Politikası’nı değiştirme hakkını saklı tutar. İşbu Gizlilik Politikası’nı değiştirmeye karar verdiğimiz takdirde, değişen politika web sitemizde ilan edilir.
Gizlilik Politikası’na ilişkin herhangi bir sorunuz olması durumunda ya da ek bilgi talebinizde Şirketimiz ile iletişime geçebilirsiniz.
Mesafeli Satış Sözleşmesi
MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ
MADDE 1-TARAFLAR
İşbu Mesafeli Satış Sözleşmesi (bundan sonra “Sözleşme” olarak anılacaktır) Demir Sağlık ve Hayat Sigorta A.Ş. (bundan sonra “SATICI” olarak anılacaktır) internet sitesi üzerinden sigorta ürünü satın almak isteyen ALICI ile SATICI arasında aşağıdaki hüküm ve koşullar dahilinde Finansal Hizmetlere İlişkin Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’ne uygun olarak akdedilmiştir.
SATICI’nın internet sitesini ziyaret eden veya bu sitede sunulan hizmetlerden yararlanmayı talep eden medeni hakları kullanmaya ehil tüm gerçek ve tüzel kişiler ALICI olarak kabul edilmiştir. Medeni hakları kullanmaya ehil olmayan, 18 yaşını doldurmamış veya reşit olmayanlar ile kısıtlılar ve temyiz kudretine sahip olmayanlar ancak veli veya kanuni temsilcileri vasıtasıyla işlem yapabilirler. Bu durumda olan veli veya kanuni temsilcisi de ALICI olarak kabul edilmiştir.
İşbu Sözleşme’de SATICI ve ALICI birlikte “Taraflar” ayrı ayrı “Taraf” olarak anılacaklardır.
MADDE 2- SÖZLEŞME KONUSU
2.1. İşbu Sözleşme konusu, sigorta ürünlerine ilişkin teklif, poliçe ve elektronik ortamda mesafeli olarak satış hizmetiyle ilgili Tarafların 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği, 28982 sayılı Sigortacılık Kapsamında Değerlendirilecek Faaliyetlere, Tüketici Lehine Yapılan Sigorta Sözleşmeleri İle Mesafeli Akdedilen Sigorta Sözleşmelerine İlişkin Yönetmelik (beraber “Mevzuat” olarak anılacaktır.) çerçevesinde hak ve yükümlülüklerin belirlenmesidir.
2.2. ALICI, kendisine sorulan "Mesafeli Satış Sözleşmesi'ni okudum ve kabul ediyorum" kutucuğunu işaretlemek ile Mevzuat’a uygun olarak onay vermiş olacaktır.
ALICI, işbu Sözleşme’yi okuduğunu ve kabul ettiğini onaylamadan, sonraki adımlara geçemeyecek ve poliçe teklifi ve elektronik ortamda mesafeli olarak sigorta ürünü satın alım işlemlerini gerçekleştiremeyecektir.
2.3. ALICI, SATICI’nın isim, unvan, açık adres, telefon ve diğer erişim bilgileri, satışa konu sigorta ürününün temel nitelikleri, vergiler dâhil olmak üzere satış fiyatı, ödeme şekli, teslimat ve iade koşulları ve masrafları vs. satışa konu mal ile ilgili tüm ön bilgiler ve “cayma” hakkının kullanılması ve bu hakkın nasıl kullanılacağı, şikâyet ve itirazlarını iletebilecekleri resmi makamlar vs. konusunda açık, anlaşılır ve internet ortamına uygun şekilde SATICI tarafından bilgilendirildiğini, bu önbilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini ve sonrasında sigorta ürünü aldığını işbu Sözleşme hükümleri çerçevesinde kabul, beyan ve taahhüt eder.
2.4. ALICI, SATICI’nın poliçe teklifi ve satışı işlemleri için ve bu amaçla sınırlı olmak üzere kişisel verilerini işleme yetkisi verdiğini kabul ve beyan etmektedir. Ayrıca SATICI, ALICI’nın kişisel verilerini işbu Sözleşme amaçları ile sınırlı olmak kaydıyla gerektiğinde kamu kurumları ve iş ortakları ile paylaşabilecektir.
Ayrıca ALICI, işbu Sözleşme’nin eki ve ayrılmaz bir parçası olan Gizlilik Politikası hükümleri ile de bağlı olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.
MADDE 3- SATIŞA KONU ÜRÜN/ÜRÜNLER, ÖDEME BİLGİLERİ VE TESLİMAT
3.1. Ürünün özelliklerine (cinsi ve türü) ilişkin bilgiler her sigorta ürününün türüne göre değişiklik göstermekte olup, ürün seçildiğinde ürünün bedeli kullanıcı ekranında görüntülenmektedir. Bu bilgiler ALICI tarafından da onaylanmıştır.
3.2. Şekli: Sadece kredi kartı ile ödeme kabul edilmektedir. ALICI, satın alma sürecinde geçerli kredi kartı bilgilerini tam ve eksiksiz olarak paylaşacağını ve bu bilgilerin saklanmasına ve ödeme işleminin gerçekleştirilmesi için kullanılmasına izin verdiğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
3.3. Satın alınan sigorta ürününe dair poliçeyi ALICI pdf formatında internet sitesinden indirebilecektir. Ayrıca poliçe, SATICI tarafından ALICI’ya elektronik posta ile de gönderilecektir. ALICI tarafından verilen elektronik posta adresinin yanlış olmasından veya başkasına ait olmasından dolayı poliçenin ulaşmaması durumunda ALICI SATICI’dan herhangi bir talepte bulunamayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
MADDE 4- SÖZLEŞME TARİHİ
İşbu Sözleşme, ALICI’nın seçtiği sigorta türüne göre yapması gereken ödemeyi yaptığı anda akdedilmiş sayılır.
MADDE 5- GENEL HÜKÜMLER
5.1. ALICI www.demirsaglik.com.tr internet sitesinde Sözleşme konusu ürünün tüm özelliklerini, temel niteliklerini, kapsadığı rizikoları bildiğini, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
5.2. ALICI, işbu Sözleşme çerçevesinde verdiği kişisel bilgilerin doğru olduğunu beyan ve taahhüt eder. Kişisel bilgilerin doğruluğundan ALICI sorumludur. Bu bilgilerin doğru olmaması nedeniyle SATICI’nın uğrayacağı tüm zararlardan ALICI sorumludur.
ALICI, doğruluğu, güncelliği ve verdiği bilgilerin kendisine ait olduğu veya üçüncü kişilere ait olmakla birlikte sigorta ürünü satın alabilmek veya üçüncü kişileri lehdar olarak göstermek üzere gerekli açık rızanın kendisi tarafından alınmış olduğunu, bu bilgilerle ilgili olarak bir ihlal ortaya çıkması ve SATICI’nın bu ihlal nedeniyle bir zarar görmesi durumunda SATICI’nın zararlarını nakden ve defaten tazmin edeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
5.3. Sözleşme’ye konu sigorta ürününe ait korumanın başlamış sayılması için işbu Sözleşme ile ön bilgilendirme metninin elektronik ortamda teyit edilmiş olması ve ürün/ürünlerin bedelinin ALICI tarafından kredi kartı ile ödenmiş olması şarttır. Herhangi bir nedenle ürün/ürünlerin bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir ise, Taraflar arasında bir sigorta sözleşmesinin kurulmamış olacağını Taraflar kabul, beyan ve taahhüt eder.
5.4. Sözleşme’ye konu ürüne/ürünlere ilişkin ödemenin ALICI tarafından kredi kartı ile yapılması durumunda, ALICI ile kredi kartı sahibinin ya da ürünün/ürünlerin teslim edileceği kişinin farklı olmasından kaynaklanabilecek olan, kredi kartının veya banka kartının yetkisiz kişilerce haksız ve hukuka aykırı olarak kullanılması da dahil olmak üzere türlü hukuki risk, ALICI’ya aittir. ALICI, bahsi geçen durumlarda herhangi bir şekilde zarara uğraması halinde SATICI’dan hiçbir talepte bulunmayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
5.5. ALICI, “www.demirsaglik.com.tr” internet sitesi üzerinden kredi kartı gerektiren işlemlerde kredi kartı malikinin rızası ile işlem yapacağını; aksi halde ödeme iadesi, hizmeti ifa etmeme veya benzeri sebeplerden kaynaklanabilecek, avukatlık masrafları da dâhil olmak üzere her türlü masraflardan ve zarardan münhasıran sorumlu olacağını ve SATICI’yı bunlardan kaynaklanabilecek her türlü talepten âri tutacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
5.6. ALICI, spam, virüs, Truva atı ve bunlarla sınırlı olmaksızın benzeri diğer kötü niyetli yazılımlar ile internet sitesinin çalışmasını durdurucu veya engelleyici iş, işlem veya eylemlerde bulunmayacağını veya bu yönde iş, işlem veya eylemlerde bulunan üçüncü kişilerle herhangi bir ilişki içerisinde olmayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
5.7. ALICI işbu Sözleşme konusu hizmeti aldığı an itibariyle poliçenin tüm klozlarını ve özel şartlarını kontrol etmeyi kabul, beyan ve taahhüt eder.
5.8. ALICI’ya ait kredi kartının ALICI’nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı kullanılması nedeniyle banka veya finans kuruluşunun prim bedelini SATICI’ya ödememesi halinde sigorta sözleşmesi, hükümlerini doğurmaya başlamayacak ve kendiliğinden geçersiz hale gelecektir.
5.9. ALICI, internet sitesinde gerçekleştireceği tüm işlemlerde işbu Sözleşme koşullarına, kanuna, ahlaka ve adaba, dürüstlük ilkelerine uyacaktır.
5.10. İnternet sitesinde bulunan yazılım, görsel ve tasarımların, yazıların, logoların, grafiklerin her türlü fikri mülkiyet hakkı SATICI’ya aittir. İnternet sitesinin tasarımında, içeriğinde ve veri tabanı oluşturulmasında kullanılan bilgi ve/veya yazılımın kopyalanması ve/veya işbu Sözleşme konusu hizmetten faydalanmanın ve internet site kullanım amacının ötesinde kullanılması, internet sitesi dahilinde bulunan her türlü resim, metin, imge, dosya vb. verilerin kopyalanması, dağıtılması, işlenmesi ve sair şekillerde kullanılması kesinlikle yasaktır.
5.11. İşbu Sözleşme'nin herhangi bir hükmünün yetkili bir mahkeme veya kurul tarafından geçersiz veya uygulanamaz ilan edilmesi halinde, söz konusu hüküm, Sözleşme'nin amacına yakın geçerli bir hükümle değiştirilecektir. Diğer maddeler aynen hüküm sürmeye devam edecektir.
5.12. SATICI, internet sitesinde sunulan hizmetleri vermeyi kabul edip etmemekte tamamen serbesttir, gerekli gördüğü zamanlarda internet sitesindeki hizmetleri veya internet sitesini geçici olarak askıya alabilir veya tamamen durdurabilir. Hizmetlerin geçici bir süre askıya alınması veya tamamen durdurulmasından ya da internet sitesinin kapatılmasından dolayı ALICI’ya karşı herhangi bir sorumluluğu yoktur.
MADDE 6- CAYMA HAKKI
6.1. ALICI, Sözleşme’nin onaylandığı tarihten itibaren 14 (ondört) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin Sözleşme’den cayma hakkına sahiptir. İşbu 14 (ondört) günlük süre, ALICI’nın Sözleşme’yi onayladığı günden itibaren başlar. Cayma hakkının kullanılması için bu süre içinde SATICI’ya aşağıda detayları belirtilen iletişim bilgileri vasıtasıyla ALICI yazılı olarak bildirimde bulunmak zorundadır.
6.2. ALICI’nın tüketici olmadığı durumlarda bu cayma hakkını kullanma hakkı bulunmamaktadır. Tüketici olmayan ALICI ancak 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 1430. Maddesinin 3.fıkrası uyarınca cayabilir. Bahsi geçen maddeye göre, sigorta ettiren sigorta şirketinin sorumluluğu başlamadan önce, kararlaştırılmış primin yarısını ödeyerek sözleşmeden cayabilir. Sözleşmeden kısmi cayma halinde sigorta ettirenin ödemekle yükümlü olduğu prim, cayılan kısma ilişkin primin yarısıdır. ALICI tüketici sigortalı ise Tüketici Mevzuatından kaynaklanan hakkının yanında dilerse bu hakkını da kullanması mümkündür.
MADDE 7- CAYMA HAKKININ KULLANIMI
7.1. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin cayma hakkı süresi içinde, yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile SATICI’ya yöneltilmiş olması yeterlidir.
7.2. İnternet sitesi üzerinden tüketiciye cayma hakkı sunulması durumunda SATICI, ALICI’nın cayma taleplerinin kendisine ulaştığına ilişkin teyit bilgisini, ALICI’ya derhal iletmek zorundadır.
MADDE 8- CAYMA HAKKINDA SATICININ YÜKÜMLÜLÜKLERİ
8.1. SATICI, cayma hakkının kullanıldığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren 30 (otuz) gün içinde, Finansal Hizmetlere İlişkin Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin 11. maddesinin 1. fıkrasında belirtilen masraf ve bedeller hariç tüm ödemeleri ALICI’ya iade etmekle yükümlüdür. Sigortaya ilişkin sözleşmelerde ise iade süresi hakkında diğer mevzuatta yer alan ALICI lehine olan hükümler uygulanır.
8.2. SATICI, 1. fıkrada belirtilen tüm geri ödemeleri, ALICI’nın satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde ve ALICI’ya herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden tek seferde yapmak zorundadır.
8.2. ALICI’nın Sözleşme’nin kurulmasına dair kabul beyanı kullanılan iletişim araçlarına uygun olarak fiziki veya elektronik ortamda tespit veya kayıt edilir. SATICI, cayma hakkının iletilmesi ile fiziki veya elektronik ortamda yapılacak tespit veya kayıtlar için gerekli önlemleri almakla yükümlüdür.
MADDE 9- CAYMA HAKKINDA ALICININ YÜKÜMLÜLÜKLERİ
ALICI, cayma bildirimini yönelttiği tarihten itibaren en geç 30 (otuz) gün içinde Sözleşme ve bu Sözleşme uyarınca ifa edilen hizmet bedelleri ile varsa bir kamu kurum veya kuruluşuna ya da üçüncü kişilere ödenmiş olan masraflar ile mevzuat gereği ödenmesi zorunlu olan bedelleri SATICI’ya iade etmekle yükümlüdür. Bu süre içinde ALICI’nın gerekli iade ve ödemeleri yapmaması halinde Sözleşme’den caymadığı kabul edilir. Ödenmesi gereken bedel Sözleşme’de öngörülen hizmetin toplam bedeli ile karşılaştırıldığında, hizmetin ifa edilen payına düşen miktarını aşamaz ve herhangi bir şekilde cezai şart olarak yorumlanamaz. Bu fıkranın uygulanmasında diğer mevzuatta yer alan ALICI lehine olan hükümler saklıdır.
MADDE 10- CAYMA HAKKININ KULANIMININ YAN SÖZLEŞMELERE ETKİSİ
10.1. ALICI’nın cayma hakkını kullanması halinde, varsa yan sözleşme de, herhangi bir tazminat veya cezai şart ödeme yükümlülüğü söz konusu olmaksızın sona erer.
10.2. SATICI, ALICI’nın cayma hakkını kullandığını yan sözleşmenin tarafı olan üçüncü kişiye yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile derhal bildirir.
Cayma hakkına dair bildirimin yapılacağı iletişim bilgileri:
DEMİR SAĞLIK VE HAYAT SİGORTA ANONİM ŞİRKETİ
MERSİS NO : 0278-0067-3850-0017
Adres : Büyükdere Cad. Özsezen İş Merkezi No: 124/B 34394 Esentepe
Şişli İstanbul
Telefon : 0212 288 68 51 – 0212 216 63 53
Faks : 0212 274 65 85
Elektronik Posta : info@demirsaglik.com.tr
KEP Adresi : demirhayat@hs03.kep.tr
10.3. ALICI, seyahat sağlık sigortası gibi zorunlu bazı sigorta ürünlerinde getirilebilecek yasal gereklilikler nedeniyle ve hali hazırda “www.demirsaglik.com.tr sitesinde de yayımlanan Seyahat Sağlık Sigortası Genel Şartları’nda belirtilen hususlarda ve bu hususların gerçekleşmemesi halinde cayma hakkının kullanılamayacağını bildiğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
MADDE 11-MÜCBİR SEBEPLER
Mücbir sebep; doğal afet, isyan, savaş, darbe, darbe girişimi, grev, lokavt, telekomünikasyon altyapısından kaynaklanan arızalar, elektrik kesintisi, salgın hastalıklar ve kötü hava koşulları da dâhil ve fakat bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla ilgili Tarafın makul kontrolü haricinde gerçekleşen olaylar olarak yorumlanacaktır. SATICI, bu tür mücbir sebep sayılan tüm durumlarda, Sözleşme’de belirlenen edimlerinden herhangi birini geç veya eksik ifa etme veya ifa etmeme nedeniyle sorumlu tutulamaz.
MADDE 12-SÖZLEŞMENİN ASKIYA ALINMASI VE FESHİ
12.1. SATICI, ALICI’nın işbu Sözleşme'de yer alan koşullara, Gizlilik Politikası’na ve internet sitesinde beyan edilen kural ve şartlara uymaması, internet sitesine dahil ettiği herhangi bir içeriğin hukuki, teknik ve özellikle bilgi güvenliği anlamında risk oluşturması ya da üçüncü kişilerin şahsi ve ticari haklarına halel getirici mahiyette olması halinde ALICI’nın internet siteyi kullanımını geçici veya sürekli olarak durdurabilir.
12.2. SATICI tarafından yapılan bildirime karşılık söz konusu aykırılığın ALICI tarafından giderilmemesi halinde ise işbu Sözleşme SATICI tarafından tek taraflı olarak fesih edilmiş sayılacaktır.
MADDE 13- YETKİLİ MAHKEME
13.1. İşbu Sözleşme’nin uygulanmasında, Gümrük ve Ticaret Bakanlığınca ilan edilen değere kadar Alıcının Mal veya Hizmeti satın aldığı ve ikametgahının bulunduğu yerdeki Tüketici Hakem Heyetleri ile Tüketici Mahkemeleri yetkilidir. 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un 68. maddesinin 1. fıkrasında belirtilen alt ve üst limitler doğrultusunda tüketici talepleri hakkında ilçe/il tüketici hakem heyetleri yetkilidir.
13.2. Tüketici sıfatını haiz olmayan ALICI için, Taraflar arasında işbu Sözleşme’den doğabilecek uyuşmazlıkların çözümünde İstanbul Çağlayan Mahkemeleri ve İcra Müdürlükleri yetkilidir.
MADDE 14-TEBLİGAT
Bu Sözleşme kapsamında internet sitesinde sunulan hizmetler ile ilgili gönderilecek olan tüm bildirimler, ALICI tarafından SATICI’ya bilgisi verilmiş olan e-posta adresine yapılacaktır. ALICI, SATICI’ya bildirdiği tüm iletişim adreslerin geçerli tebligat adresleri olduğunu, adres değişikliği olması durumunda bunu derhal SATICI’ya bildireceğini beyan, kabul ve taahhüt ederler.
MADDE 15-YÜRÜRLÜK
Bu madde dahil 15 (onbeş) madde ve 6 (altı) sayfadan oluşan işbu Sözleşme elektronik ortamda Taraflarca okunup, kabul edilip, teyit edilmiştir.
SATICI, işbu Sözleşme ile işbu Sözleşme’nin ayrılmaz parçası olan Gizlilik Politikası bölümlerindeki hükümler ve bu hükümlerde zaman zaman değişiklikler yapma hakkını saklı tutar. Söz konusu değişiklikler SATICI internet sitesinde yayımlandıkları tarihlerden itibaren geçerli ve bağlayıcı olacaktır. Değişiklikleri takip etmek ALICI’nın sorumluluğundadır. SATICI’nın bu tür değişiklikleri ALICI’lara ayrıca bildirme yükümlülüğü olmadığını ALICI kabul ve beyan eder.
ALICI, bu kapsamda yapılan değişiklikler nedeniyle SATICI’ya karşı hiç bir talepte bulunama ve hak ileri süremeyeceğini kabul ve beyan eder.
ALICI, düzenli olarak internet sitesinde yer alan Gizlilik Politikasını ve Mesafeli Satış Sözleşmesi’ni kontrol edeceğini, sunulan hizmetlerden yararlanmaya devam etmekle bu tür değişiklikleri de kabul etmiş olduğunu kabul ve beyan eder.